Träning i vardagen

Det där med att försöka förklara hur man enkelt får ihop livet och hinne rmed allt man vill göra samt att träna varje dag, för någon som inte har träning som största intresse, som ser träning som motion, för att träna.
 
De som inte3 kan förstå hur maten, kosten och träningen är en del av en livsstil. Där varje träningspass är lustfyllt och glädjefullt, där varje pass planeras in i vardagen och blir som en naturlig del. 
 
De som inte förstått hur mycket positiva effekter träning ger på ett "stressat" vardagsliv fullt med massa andra måsten.
 
Träning för mig gör att jag mår bra, att jag orkar med och hinner göra mer saker än jag annars inte skulel göra.
Tärning ger mig energi, kraft och fokus. Det är min terapi. Där släpper jag alla tankar och allt utanför och går in i det jag gör, fokuserar på just det jag har framför mig.
 
Man blir piggare, gladare och friskare, mår bättre och orkar mer.
 
När man är ute och springer elle rute och cyklar så kan man lösa problem man haft under dagen för att hjärnan får frisk luft och kan tänka fritt.
 
Man blir beroende av alla positiva effekter, och det är svårt att förklara för någon som inte har det som en del av sin livsstil. För någon som inte kan förstå hur man kan välja bort TV-tittande, shopping, dega i soffan, restaurangbesök eller pub-besök, och istället välja träning.
 
Jag ser träningen som en del av min vardag (när jag är frisk) och har inget emot att avstå sådant som andra tycker är viktiga. Jag tränar hellre och äter bra än att spendera kvällen framför teven eller datorn.
 
Därutöver tycker jag det är viktigt att träffa vänner, prata umgås och fika. Men det som man planerar in, och det som man tycker är viktigt finns det alltid tid för.
 
Det handlar om prioriteringar. 
 
Såsom denna familj gör. Det var härifrån jag fick inspiration att skriva detta inlägg. För att försöka förklara skillnaden. Och drivkraften.
http://www.aftonbladet.se/wendela/familj/article18683123.ab


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0