Totalt slut och att vakna med vätskebrist

Igår så körde jag ett pass av LesMills RPM, dvs deras spinningpass. Jag har kört det förut, när jag bodde i Finspång och Linköping, dvs 2009 och 2010, så jag trodde jag visste vad jag gav mig in på =P
Bara den skillnaden då at tjag äter helt annorlunda nu, och är i en annan form nu. Det jag visste var att det skulle vara jobbigt, men int ehur jobbigt och att det skulle kännas så här dagen efter ;-)
 
Svetten rann, jag kämpade på spinningcykeln, trampade så benen brann, det var askul och skitjobbigt. Kände mig som en våt fläck efteråt.
Sedan när jag gick mina 2,5km hem så orkade jaginte hålla den höga hastighet jag brukar när jag går, utan det var en normal hastighet, så jag kom hem på 25-30 minuters promenad, för jag kände i kroppen att den var totalt slut. Bara viljan att komma hem som gjorde att jag tog mig hem. Jag har nog en jäkla kondition ändå tror jag, fast igår var det tunga steg (om än väldigt lätta) =P svårt o förklara, hade liksom ingen spänst eller kraft i benen, men jag flöt ändå fram =/
 
Hur som, så åt jag lite när jag kom hem, satt sedan på en stol i köket och gosade med en katt. Men insåg att jag inte orkade vara uppe så mycket längre, så jag duschade och gick typ o la mig 21:30, för kroppen pallade inte vara vaken längre, och mina fötter ville ionte stå på marken längre ;-)
 
Jag har inte varit så här totalt slut efter ett träningspass på jag vet inte hur länge, så det kanske var precis vad jag behövde (GRIT Strength - gör samma sak med kroppen =P ) ett pass RPM i veckan kommer ju göra under för både min kropp, min styrka och min kondition och få köra järnet ur mig en dag i veckan är ju inte helt fel det e =P
 
Jag kan jämföra hur slut jag blev efter passet med hur slut man brukar vara efter en dag ute i fält på en 4-dagars militärövning, eller hur trött och totalt slut man är i kroppen efter alla de fyra dagarna i fält när man kommer hem och känner efter, eller eefter en veckas orientering i O-ringen. Bara för att jämföra med något ;-)
 
Men att vara så pass slut, och känna det dagen efter efter ett 50 minuters träningspass på en cykel, det var nåt nytt, och så härligt =D
 
Så här dagen efter kan man undra vad man gjorde igår, för kände mig totalt slut i kroppen när jag vaknade, morgonen hemma går ju på rutin så det var bara göra som vanligt och sedan gå ner till stationen, en promenad i uppåtstigande sol så här mellan klockan 06:00 och 06:25 :-D
 
Det var när jag satt på bussen som jag kände huvudvärken komma smygande, och jag misstänker att det är vätskebrist. Insåg igår på passet när jag svettades så mycket att jag nog druickit för lite vatten, och försökte vätska upp efteråt, men det räckte då inte. Så idag handlar det om att vätska upp och få i sig sitt vatten. För det är inte kul att gå runt o ha huvudvärk. Jag är ju allmänt trött och seg ändå efter gårdagens pass =)
 
Så i fortsättningen så kommer jag köra ett RPM pass i veckan, föredragsvis onsdagar, vätska upp rikligt dagen innan och under dagen före ett pass, köra järnet och få upp min kondition och uthållighet.
Så jag är redo att sätta mig på cykeln och cykla till Iggesund när vädret blir varmare och bättre, mars ut ska jag iaf köra RPM en gång i veckan (och som jag tränar överlag nu) kanske blir längre om jag fastnar =P
 
Idag är det CXworX och Sh'Bam som står på agendan för kvällen :-) bara kör så det ryker!!
 
Vila kan man göra när man är död :P
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0