Tankar på vägen hem från träningen

Igår när jag gick hem i sakta mak så började jag fundera över alla olika val man gör i livet och hur det sedan leder en vidare och in på det spår man är idag. Hur livet ter sig av hur man valde tidigare. Hur man liksom hamnade där man hamnade idag, och man funderar hur livet hade sett ut om man valt annorlunda då när man gjorde sina val.
 
Tänkte på hur jag kom in på den bana jag gjorde och hur det hade kunna blivit annars.
 
Om jag när jag skulle göra mitt exjobb inte hade valt att göra det i Uppsala, utan hade hoppat på den stora chansen och möjligheten att göra mitt exjobb i Toronto (Kanada). Var hade jag varit då? Jag hade inte kommit in på det här spåret iaf och jag hade nog inte varit just där jag är idag, men kanske i närheten geografiskt sett, eller så hade jag varit kvar i Kanada =)
 
 
Och om jag hade valt att skjuta på exjobbet i Uppsala för att jobba kvar på Marabou, som maskinoperatör och fått ett jobb, tjänat bra med pengar, kanske fått jobbet på Silex Microsystems som processoperatör - som var min plan, då hade jag varit kvar inom det segmentet och aldrig sökt jobbet på Korsnäs och aldrig kommit in på skogsindustrin. För labteknikerjobbet på Korsnäs i Frövi var min väg in i kartongbranschen och arbete inom skogsindustrin, hade jag inte trivts så bra där hade jag aldrig tänkt på att söka till Iggesund.
 
Så de val man gör och de människor som finns runt en medan man gör valen är de som påverkara var man sedan hamnar.
 
Ibland tror jag att det handlar om slumpen.
 
Ibland tror jag det handlar om ödet.
 
Att man ändå skulle hamna ungefär där man är nu ändå¨, att man hittar sin väg till det liv och de människor man ska leva med, bara att man på vägen dit kan välja olika vägar. Jag tror jag alltid varit dragen norrut och vill bo i Norrland. att jag funnit mitt land här uppe, men vill längre.
 
Man gör så gott man kan och bidar sin tid i väntan på något bättre, att ställas inför ett nytt val som kan ta en längre, utvecklas i sitt liv och se nya vidder. Lära sig mer om sig själv.
 
Allt är ett val och du lever som du väljer att leva!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0