Min träningsvecka, vecka 6 2014 + träningsprogram för att hedra två stupade svenska soldater i Afghanistan

Denna veckan kör jag stenhårt efter de senaste 2-3 veckorna med förkylningar och att bli frisk, samt resor hit och dit. Träning och mat i kombination, mer eller mindre strikt lchf. För utrensning och återgå till min normala kosthållning. Utrensningen är i full gång nu kan jag säga =P Främst äter jag fruklost och lunch, där min frukost denna vecka består av: nybryggt varmt starkt kaffe + 20g smör + 1 matsked kokosfett + 1 ägg, ihopmixat och färdigt att dricka, plus lite hett vatten för att det inte ska vara så svalt.
 
Började på måndag med 30 min CxWorX + 60 min BodyCombat, frukost och lunch, 16:8 my way ;-) Och en Celsius mellan passen.
 
Tisdag: 30 min GRIT Plyo, HIIT (High Intensity Interval Training á la LesMills) med fokus på kondition och spänst. Blev lite mat innan det passet, ost och smör, + Celsius.
 
Onsdag: 30 min GRIT Cardio (konditionsträning i HIIT form) Fick i mig lite fettbollar/ketobollar 3 timmar innan, och en Celsius 1 timme innan. Sedan blev det 1 ägg och 5 broccolikvistar(frysta men uppvärmda i mikron) + lite smör och havssalt med jod.
 
Torsdag (idag) så ska jag köra 60 min BodyPump följt av 45 min Sh'Bam. Blir nog kokt ägg och broccoli med smör och salt ikväll å =)
 
Imorgon, fredag, för att hedra Johan Palmlöv och Gunnar Andersson, ska jag köra ett CrossFit-pass, se nedan: 
 

J-G

Passet genomförs på tid. När den sista övningen är genomförd, stå stilla i exakt en minut. När denna minut är över noteras sluttiden. Passet kan genomföras i par. Då dubbleras antalet repetitioner.

  • 20 Styrkestöt
  • 16 Inverterade burpees
  • 20 L-pull-ups
  • 16 Styrkestöt
  • 12 Inverterade burpees
  • 16 L-pull-ups
  • 12 Styrkestöt
  • 8 Inverterade burpees
  • 12 L-pull-ups

För mer information om passet, besök Crossfit Nordics hemsida.

http://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2014/02/hedra-johan-och-gunnar-med-ett-traningspass/

 

Då det imorgon är exakt 4 år sedan de dog. :'(

 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0