Mars - en månad av förändring

Det är lite typiskt att det är just i mars det händer saker i mitt liv, stora förändringar, som man själv inte kan påverka så mycket.
Bara så att förändringarnas vindar sker i mars =P
I mars 2011 ryckte jag in och påbörjade GMU (det hade jag ju valt själv iofs :) ) och det var ett steg till attt förändra mitt liv.
I mars 2012 blev jag inlagd på sjukhus, av en sjukdom jag inte kunde påverka, men som sedan dess har förändrat hur jag ser på mitt livoch hur jag lever mitt liv. Att livet kan ta slut vilken dag som helst.
I mars 2013 hände mycket som gav ringar på vattnet genom hela året, och det var mitt riktiga bottennapp och min vändning och återhämtning, från botten upp till toppen. 
I mars 2014 förändrades mitt liv än en gång, på ett sätt jag inte hade kunnat tro för en månad sedan. Eller ens en vecka sedan.
 
Så ibland undrar jag om mitt år börjar i april istället för januari =P
 
Men man måste tro att alla förändringar i livet för något gott med sig, för hade nån sagt i slutet av mars förra året att jag skulle ha det bästa året i mitt liv under 2013, och träffa så många spännane och trevliga och fina människor som har gjort av tryck i mitt liv, och klärt mig så mycket om mig själv. Att jag skulle må så bra som det faktiskt går att må. Så hade jag inte trott på dom alls.
 
Men så var det ju, för om 2013 kanske inte inleddes så bra, så hände det så mycket och jag upplevde så mycket, lärde mig om mig själv och andra. Fick uppleva och se med egna ögon att det går att vända. Att man kan må så bra och trivas så bra med sitt liv, så att man inte vill förändra det. Att det inte skadar att träffa någon ny människa fastän livet är bra som det är ändå, och sedan uppleva något som jag inte haft på 4 år.
 
För jag återfick tron på och såg med egna ögon att det finns trevliga, hyggliga, snälla och omtänksamma killar. Bra killar. Fick självförtroende och att bara må bra i en s.k. relation. göra det som kändes bra för mig och bara göra inte tänka, bara vara och ta vara på det tillfälle som bjöds. Må bra och ha det bra och leka, njuta och få veta hur bra man kan ha det, att man är värd att ha det så bra. Och komma igen efter 2 års stiltje på en viss front.
 
Att jag sedan i slutet av året skulle träffa en person som återigen skulle förändra min värld, det hade jag aldrig kunnat tro ens under sommaren. Och den chansen jag tog, den träffen jag åkte på under fina hösten 2013, den ångrar jag inte. För den upplevelse och de månader vi fick ihop var väl värt allt. Ibland måste man chansa utan att veta var det ska sluta. Den slutade iofs i mars, men den har gett så mycket mer. 
Det låter länge med 4 år, att vara singel i 4 år är en tid. Men man måste nog växa, hitta sin väg i livet, träffa många människor, må bra och plötsligt så händer saker.
 
När man har fullt upp io sitt liv, när man trivs och mår bra, när livet är fint och man inte vill förändra. När man mår bra inifrån och ut. Det är då de dyker upp =)
 
Och har det hänt en gång kan det hända igen.
 
Så av mina erfarenheter från förra året och hur mycket som kan hända och ske på ett år, som man idag inte har en aning om för man vet aldrig vad framtiden har att utvisa, utan vad som helst kan hända.
 
Det beror bara på vilka trådar man kastar ut, vilka chanser man tar och de val man gör. Hur mycket man vågar göra nåt nytt och ta vara på tillfällen som dyker upp.
 
För i slutändan handlar det ju om att leva och ha så kul man kan medans man kan.
 
Jag är bara 30 och har livet framför mig. Så jag tänker leva idag, här och nu. För framtiden är ett oskrivet blad!!
 
Händer lika mycket 2014 som 2013 kan jag skatta mig lycklig. För det är ett rikt liv!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0