Fjärde advent - en snöig dag :)

Det är på grund av det som hände inatt, som hänt hela dagen, och som fortsätter hända nu som jag sökte mig norrut :) Det vill säga snöfallet, och tystnaden.
Att det just blev Hudiksvall har jag Iggesunds bruk att tacka för.

Och Hudik är en härlig plats i Sverige. Jag mår bra, jag trivs, människorna som bor här, helsingeborna, är riktigt trevliga och det är svårt att inte tycka om en stad som denna :)

Slogs av att det var så tyst ute när jag var ute och gick nu på kvällen, det var bara jag och snön, träden och vinden.

Det är ju så att omgivningarna för'ndras så otroligt mycket när snön kommer. Och jag har bara myst idag, myst av att det snöat hela dagen, att det blivit ett tjockt vitt snötäcke och att det ser så mysigt ut.

Det snöar fortfarande och har kommit över 1 dm på ett dygn, säkert 1,5 dm. Det ligger några centimeter snö på trädgrenarna och tallarna tyngs ner av snön.

Det står snögubbar i de flesta trädgårdar, och ungarna har varit ute o lekt hela dagen.

Jag hade lätt kunnat, och var dragen till att göra det, lägga mig i snön o bara rulla runt. Leka i snön, men det är ju roligare om man har någon med sig, någon lekfull människa som älskar snön lika mycket som jag.

Ja jag blir barnsligt glad när det snöar, och ett leende sprider sig över mitt ansikte, jag är speciell när snön faller och det är så vackert. Mysigt att bara gå runt i stan och fascineras av hur vackert det är när snön har lagt sitt täcke över staden.

Har varit ute och fotograferat den snölagda staden, och julstämningen kom omedelbart :)

En mysig vinterstad, och nu är det snart jul :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0