Vädrets makter och väder i obalans :P

Det är typiskt att när man flyttar upp till "norrland" lr ja Hälsingland, så kommer det knappt någon snö :P
Undrar ju var den tog vägen, om det är mitt fel att dit jag flyttar så måste världen vänja sig vid att jag bytt lokalisering och ruskat om jorden lite, så det tar ett tag för den att stabilisera sig.
Och att snön kommer åter nästa år, när den har vant sig.

Men det är ju som att säga att jorden känner av var jag befinner mig och att jag är überviktig för jorden och klimatet, att min närvaro var jag befinner mig påverkar vädret :P
Kan jag vara så viktig ;)

Det var som i våras när vi 33 st tillbringade våra 3 månader på Marma, vi kunde räkna de dagar det hade regnat på ena handen, därför vi blev kallade solskensplutonen :) och underz de 3 månaderna var det soligt och varmt i Uppland.
Sedan när vi muckade och "teamet" bröts upp och spriddes ut till olika delar av Sveriges långa land, när jorden kände att de 33 spreds för vinden då kom regnet :P

Antingen är det bara tillfälligheter eller så var det verkligen så, fritt fram för att tro vad man vill. Jag vet iaf vad jag tror :)

Hör folk snacka om hur enormt mycket snö det var här uppe förra vintern, varför blir det så att när jag flyttar hit så finns det knappt någon snö? :( Vars tog den vägen?
Varför kunde det inte blivit en sån vinter i år istället?

Vill ha snö, älskar snön, vill ha snökaos som i Gävle 1996 :P

Önska kan man, men hur ofta slår önskningar in?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0