1:a advent

I söndags var det 1:a advent, 4 veckor till jul. Väntans tider.
I söndags kom den första snön för vintern till hudiksvall. Det kom mellan 5-10 cm nysnö.
Var så otroligt överlycklig, blev så glad när jag tittade ut genom fönstret på vädret, det vita som föll från skyn, och la sig på marken och taken.

Det fortsatte snö hela dagen, fram till klockan 4. Var ute och gick en runda i snön när den föll från skyn. Det var bara otroligt vackert och underbart härligt att det äntligen kom snö.

Jag hade ju trott att det skulle snöa tidigare, och det var väl lite därför jag flyttade hit, för att få det snösäkrare. Men så blev det en vinter som vilken annan (iaf som tidigare än de senaste 2-3 åren).

Men liksom i Linköping finns det här folk som inte gillar snön, som inte vill ha snö. Kanske förståeligt efter förra årets massiva snöfall. Men jag som älskar snön kan inte förstå hur de inte gillar den alls.

Satte upp adventsstjärnor och adventsljusstake på lördagen, hade adventsfika på söndagen. Och myste i min lägenhet.

Nu 2 dagar efter söndagens snöande så håller snön på att smälta bort, isen försvinenr och det är väldigt blöt och tung snö. Inte glad, men det kommer mer snö och det blir kallare - Vinter i hälsingland 2011

Ha det gött
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0