en månad kvar till Lucia

Tiden har gått fort, veckorna flyter in i varandra, helgerna flyger förbi.

Har svårt att hitta tid att skriva, det är så mycket annat som händer.

För två veckor sedan så jobbade jag skift varannan dag, började 05:30 och slutade kl 14.

Det tärde på kroppen och man blev helt slut, trött och sliten. Tränade och jobbade som vanligt de andra dagrana, dvs gick upp kl 6-halv 6 dagarna emellan. Och till slut protesterade kroppen.
På fredagen var jag helt slut.

Helgen innan så var jag ute på övning med hemvärnet, insatsplutonen i hudiksvall, trevligt folk och skitkul. HAr saknat hela grejen så otroligt mycket. På med grönkläderna, stridsväst, hjälm, hörselkåpor och fick låna en AK4:a.

Övade i skogen, tog oss fram i terrängen, gruppvis. Det var helt enkelt hur kul som helst, och något jag verkligen saknat, umgänget, göra saker ihopo, skjuta - panga på med lösa skott mot en fiende som sköt mot oss. Gruppera och förflytta oss fram mot fienden. Bara så kul att vara igång igen med detta efter det långa uppehållet =)

Var lite ringrostig, men kom snabbt in i allt igen, vet ju att jag gjort i pincip samma sak förut så det som var helt nytt var vapnet :P Och jag som är vänsterskytt fick det lite problematiskt :P Men sjukt trevliga människor, och jag trivdes i gruppen :)

Trivs fortfarande superbra i Hudik, och det är en fin liten stad. Har vant mig vid att stan inte har öppet på söndagar, behöver inte handla varje dag, och finns annat att göra 'n att åka in till stan på söndagar.

Blir en del träning, nu när jag verkligen kommit igång igen, testat några olika pass och hittat ett enormt roligt - Func Gym- Training (band) gav rejäl träningsvärk men var askul :)

Sedan blir det BodyPump, CXworx och BodyJam/BodyAttack också. Kul att äntligen få dansa igen - BodyJam e ju skitkul, få släppa loss, släppa alla spänningar o bara vara ett med musiken =)

Har börjat cykla till och från bussen på morgon och kväll, kändes bra för min kondition är inte på topp - har blivit fööör mycket bilåkande.

Och ja, vissa tror inte att jag som tränar så mycket kan ha dålig kondition, men alla ni som också tränar vet att om man inte tränar sin kondition så tappar man den lätt. Men det är också enkelt att förbä'ttra den igen, för man har en bra grundkondition och hjärtat kommer snabbt igång igen, och flåset.

Så, min kondition är kass, och cyklandet hemåt - uppför blir guld för att få en bättre kondition igen.

Man tränar olika och jag har inte tränat kondition på länge, får köra BodyAttack och BodyJam igen så kommer det bli bättre. Samt cykla och gå mer, lämna bilen stående hemma =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0