1-2 oktober 2011

Min första helg i Hudik =)

Lördagen var helt underbar med soligt och varmt väder. Ryckte upp mig och gav mig ut på stan, åkte till en lågpris butik, köpte en matta och lite annat smått och gott.

Åkte in till stan, gick runt på gatorna och lärde känna min nya hemstad.
Hittade ett bra kafé: Kaffebaren, med Rättvisemärkt kaffe, gott kaffe och god äpplepaj, ska nog testa deras ahllonpaj nästa vecka =) Komme rnog bli en regelbunden kund hos dem, bra utsikt över torget/parkeringsplatsen med mkt folk som gick förbi, och ett trevligt ställe med trevlig personal.

Min första kontakt med Hudik kunde inte blivit bättre.

Letade runt efter gym, hittade ettsom har öppet hus på onsdagar så ska gå dit då och testa, det andra hittade jag när jag var på väg till bilen, visste att det fannas men hittade det inte förräns då. Gick in och köpte ett klippkort på 11 gånger, så får testa träna där också. Se vilket som känns bäst.

Åkte sedan till Ica Maxi och köpte dammsugare, soptunna, verktygslåda till min lgh samt mat. Åkte och lämnade maten i gästlghn och åkte sedan till min lgh och lastade av allt annat jag köpt.

Fortsatte packa upp, denna dag så fixade jag skrivbordet, skruvade fast skivan i bokhyllan och snurrade det runt så bokhyllan kunde användas från två håll och blev en avdelare så att säga. Tyckte jag var fiffigt av mig,.

Ställde in alla böcker och tidskriftssamlare och de fick plats allihopa i bokhyllan nu, Glad =)

Kvällen avslutades med bio, "De Tre Musketörerna i 3D" Den var bra, spännande och bra gjord i 3D. En av de bättre spelfilmer jag sett i 3D =)

Såg Thor på min DVD-laptop hemma efteråt, så blev en sen lördag kväll, och den filmen var bra den också :)

På söndagen gjorde jag mest ingenting.... Fixade i min lgh bara, fixade upp gardiner i kök och vardagsrum, la ut mattor och kopplade ihop TV och stereo och HTPC :)

Det var min helg det

Ha det gött,
imorgon skriver jag nog lite om mina två första dagar på Iggesunds Bruk =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0