en helg i oktober

Hej alla!!!

Har inte skrivit på ett tag, har varit sjukt trött och helt slut...
De senaste två veckorna har jag mest ränt runt på jobbet, träffat folk och blivit introducerad. Har lärt mig hitta bättre iaf :)

Har hamnat på en fantastisk plats, alla är så trevliga och känner mig verkligen välkommen.
Denna känsla förminskas ju inte direkt av att alla säger: du är efterlängtad, vi har stora förväntningar på dig, du kommer få mycket att göra :)

I fredags var jag och tog en öl på Sportsbaren Mani's med en kompis, drack iofs läsk, men det var trevligt och mycket roligare än att bara vara hemma :)

I lördags så åkte jag och två kompisar, jag träffat på jobbet, som också är nyinflyttade, ut till en tjej som en av dem känner. Vi åkte ut i skogen och gick runt bland fäbodar, Sjuvallsleden en bit. Fikade och så ute vid en fäbodvall. Tog fel väg en gång, sedan genade vi och hamnade mitt ute i skogen....
Hittade rätt till slut, skulle "bara" korsa mellan två vägar, men hamnade på fel ställe, var lite oroliga att vi skulle bli kvar i skogen när det blev mörkt.

Hon som bodde ute i Näsviken jobbade i skogen och hon hade en riktig GPS, och med hjälp av en iPhone (glad över iPhone 4) kompass och hennes GPS så hittade vi ut till vägen innan mörkret la sig. Hon älgade dock på så att vi andra knappt hängde med....

nerför ett stenparti där det var halt pga våt mossa på stenarna så tog hon den passagen riktigt fort, och vi fastnade, ropade åt de två första att vänta (för risken var att hade de försvunnit ur mitt synfält så hade vi varit uppdelade, och vi som varit ute i skogen i en liten grupp vet hur osmart det är att hamna isolerade ute i skogen medan mörkret lägger sig) Och det hade tagit ännu längre tid, om vi kommit ifrån varandra, det hade blivit mörkt, och de två första som var snabbast hade fått gå tillbaka och leta efter oss två andra.

Men nu var jag ju så smart och tänkte så långt, att jag bad dem vänta. Så vi kom ut på stigen i samlad tropp!!!

Åkte tillbaka hem till hon som bodde där ute i skogen, med sin hund :) en blyg men riktigt trevlig och underbar hund, fågelhund :)

Åt riktigt god mat och drack riktigt gott vin... Tjälknöl gjord på älghjärta , mumsfilibabba :D

Satt och spelade kort, drack vin, pratade. Tog bussen hem vid halv ett-tiden. gick hem från stationen, i kylan i Hudik :)

På söndagen flyttade jag helt och fullt in i min lägenhet på björkberg.... Badrummet blev klart i fredags, packade upp alal kläder och in i garderoben, alala ytterkläder in i olika garderober och klänningar mm in i en annan.

Mycket fixande på söndagen, och sov för första gången sedan jag flyttat upp hit i min säng igen, i min lägenhet.

Gosigt, mysigt, härligt!!!!

Världen är underbar
Livet i Hälsingland når nya höjder
Och jag trivs som fisken i vattnet

Sov gott!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0