Torsdag, 20 oktober, 3 veckor i hudik/iggesund

Torsdag, snart helg igen, rätt så skönt ska det bli, få sova lite längre, inte gå upp klockan halv 7, inte köra bil tio över 7 till iggesund. behöver lite vila och ladda batterierna inför nästa vecka.

Idag så var jag runt på rullbehandlingen, där rullarna från kartongmaskinerna får sina taggar och transporteras till rätt ställe, helt automatiskt alltihopa och skitintressant.
Vissa rullar åkte för att träffa Sune (en orange ABB robot :) ) och packerteras i blå plast och sedan ut till terminaeln, vissa rullar åkte till arksalen för att arkas, vissa rullar skulle in i höglagret för att lagras till senare.
Full rulle :) så att säga :) haha

Åkte upp till robotarna i höglagret, de som flyttar runt rullar och tar in rullar utifrån och lyfter ut rullar. Det var avancerade maskiner, med vakuumsug för att lyfta rullarna, känna av hur stor radie rullarna hade, och "veta" var rullarna skulle lagras, i vilken hög/stapel, i vilken del av rummet, uppbyggt på ett koordinatsystem i lokalen, och allt det gjorde roboten helt själv, helt automatiskt, for fram och tillbaka i höglagret och plockade rullar. Visste var de skulle lämnas och hämtas bara genom att läsa av etiketten. Supercoolt. Och de var två stycken, enorma maskiner, som hade varsin del av rummet/lokalen och de kände av varandra :)

Höglagret är en gigantsik lagerlokal med höga staplar av kartongrullar, utformat i ett koordinatsystem där kvaliteter och ordrar ligger samlade, lika så utskotten.

Var runt och kollade på arksalen och arkmaskinerna efter lunch, men det var knappt några igång så det var inte lika roligt. Fick lära mig vad rispack är :) Kartongark som går till grossister som säljer kartongartk i mindre mängd till bokhandlare osv som sedan säljer enstaka ark :)

Igår tränade jag CXworx igen, och nu vet jag att jag ska träna det fler gånger i veckan, för det kändes, det var roligt och det kändes så bra efteråt :) Roligt att träna :)

Har möblerat om lite i lägenheten, fått hem min nya soffa och flyttat runt soffor i hela lägenheten, samt min fåtölj. Så nu är mitt sovrum möblerat med mer än min säng :)

Är trött, men glad

godnatt!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0