En dag i Järvsöbacken

Idag så åkte jag till Järvsö, bara en timme och en kvart bort med bil.
Har inte åkt skidor sedan 2009, och visste inte vad jag hade för förväntningar, men det gick bättre än förväntat.

Köpte nya pjäxor, mina första alldeles egna pjäxor, förra månaden, och denna dag var premiäråket.

spenderade hela dagen i Järvsöbacken och började med blåa backar, väldigt många åk för att få in tekniken och känna att jag hade grepp om saker och ting, och åkte mest för att det var kul. sedan gav jag mig in i en röd backe och det gick ju superbra det med. Åkte där några gånger, och sedan så tappade jag fokus och ena skidan flög av, stoppade knäet i backen och det gjorde ont som satan. Ramlade omkull och tog mig sedan upp igen, och gick uppåt i backen för att hämta min skida.

Efter det så åkte jag kanske 4-5 gånger till innan det fick vara. Åkte två gånger i en röd backe nära parkeringen mm, och den var brantare än den jag åkt i tidigare men det gick hyfsat bra ändå, bättre än hyfsat.

Tror det gick bättre att åka nu än senast, för att jag vågar mer, jag tänkte på hur jag åkte, fokuserade och tänkte på var jag hade vikten. Samt att jag vågade mer. Jag är ju inte samma person längre. Och jag vågar göra mer och vågar åka på ett annat sätt. Och det gav ju resultat.

Tyckte det gick väldigt bra att åka och när man var där uppe i backen med det fantastiska vädret, så kändes det som om man var på skidsemester. allt stämde ju, det var fint väder, mycket folk och när man tog bilen hem och åkte förbi maxi, med solen lågt stående och med varmt ljus så kändes det som när man var borta o åkte skidor senast.

Så det kommer nog bli en återkommande grej, de kommande veckorna, att åka till Järvsö eller Hassela och åka skidor. För fanimej vad kul det var =) Även om man är lagom mör i kroppen efter all skidåkning och att ha varit utomhus hela dagen i sol och blåst, men ändå blå himmel, mellan -6 grader och +2 grader. Och en fantastisk dag i backen.

Jag e glad att jag bor här, för det har gett mig denna möjlighet. att kunna åka till en backe o bara köra vilken helg som helst =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0