Staden vid havet

Ha, det låter ju nästan som titeln på en bok :)
Men det är ju där jag bor nu, mitt hem!!!!

Var ute och gick nu på kvällen, bland husen som ligger vid vattnet och det påminner mig mycket om Simpnäs, när man går längs Vikavägen ända tills den tar slut, speciellt nu när det är vinter så påminner det mig om de gånger man gått längs den vägen ut till havet (samma hav fast längre söderut) när det varit vinter och snöigt.
Ställena liknar varandra inte bara på hur husen ligger o hur de ser ut utan också av den anledningen att det inte finns några gatlysen på något av ställena. när man har gått där har det bara varit snön och himlen som lyst upp.

Och havet är alltid lika underbart att vara vid och bo vid.

Tror jag kommer spendera mycket tid vid havet i sommar, antingen här eller i Simpnäs.

Havet lockar.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0