Tillbakablick och vinter

För 2 år sedan bodde jag i Finspång, och visst är det en fin ort och jag trivdes där, kanske pga omständigheterna.
Men jag tror man kan trivas var som helst beroende på vilka man träffar och lär känna, det är bara en själv som sätter gränserna för att trivas på ett ställe, handlar om inställning :)

Finspång har haft sin tid i mitt liv och det är ett avslutat kapitel, för mycket minnen, och nu bor jag i en annan mindre stad där jag trivs och mår bra och som är übermysig. Har lärt känna lite folk och tycker människorna här är trevliga. Jag mår bra och Hudik är bara ett så bra ställe att bo på.

Nu är det dags för mitt liv i Hudiksvall, tror och hoppas att jag kommer stanna här, må bra och få ett bra liv här uppe :)

För 1 år sedan så var jag denna helg upp till Gävle för att gå på info-mötet inför GMU:n, och då bodde jag i Linköping, och var spänd inför det som komma skulle men också förväntansfull. Aldrig hade jag väl kunnat tro att det skulle bli så bra och så roligt som det blev :)

Denna vecka har jag upplevt fenomenet snörök från mötande lastbilar och att ligga efter lastbilar på vägen. Kan ju sammanfatta det med att det inte är så roligt att köra bil när man inte ser något, noll sikt när man kör in i ett snöröksmoln, och bara hoppas på att man håller sig på vägen :P

Sedan så är jag överraskad över hur folk kör, de tänker inte på att det är skitdålig sikt utan de kör på och fokuserar på att hålla hastighetsbegränsningarna. Och kör om där man knappt kan se framför sig, att de vågar köra om är ju ofattbart. Kan ju säga att jag inte är överraskad över alla trafikolyckor som skett idag när jag ser och upplever hur människor kör. Det där med att anpassa hastigheten och körsättet utifrån väderlek, sikt och väglag - det är bara bullshit!!! Folk kör ju på som om det vore fri sikt och sommarväglag - såklart folk krockar då, framförhållning och att tänka på att titta framåt och vara uppmärksam, nej det finns ju inte i folks medveteande när man har bråttom någonstans :P

Att alla dessa har körkor tär ju otroligt, kanske ska ta och köra på halkbana igen, så de lär sig attha respekt för väglaget!!!! Det är bara nyttigt :P

Har även fått uppleva norrlandskyla och riktig midvinter :) På 2 dygn har det snöat drygt 1,5 dm och vi har nu kanske runt 5 dm snötäcke. Snön som fallit de senaste dagarna har varit så här extremt lätt (kall) snö som man liksom bara kan blåsa bort från bilen, lätt att borsta rent bilen från snö vill säga :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0