En vanlig dag i mitt liv!!

En vanlig vardag för mig ser ut som så; att jag först cyklar 1,5 mil till jobbet på mellan 35-40 minuter, och sedan cyklar jag hem 15,-2 mil, beroende på vilken väg jag väljer. På vägen till jobbet är det jag mot klockan, och jag har som mål att vara framme senast klockan 7, idag gick det inte, men det var främst för att benen var så tunga och jag var så trött.
 
Sedan på kvällen så tränar jag ett pass (eller två) på gymmet, då blir det något gruppträningspass. Igår blev det CXworx (LesMills super core pass =) ) följt av Func Gym Training, dvs träning med träningsband fästa i taket, sin egen vikt som motstånd och allehanda funktionella övningar =)
 
Sedan cykling till och från träningslokalen, som ligge ri centrum av Hudik, och jag bor då 10-15 minuter därifrån =P
Beroende på hur trött man är, och det är nerförsbacke dit, och uppför hem!
 
Ikväll ska jag köra BodyPump. Har lagt in lite styrka i min träning då jag först och främst under sommaren nästan bara kört konditionsträning. SÅ känner att jag behöver komma igen med styrkan och musklerna. SÅ kroppen orkar med i mitt tempo =)
 
Jag äter en gedigen frukost, oftast bestående av en kopp kaffe med kokosfett och smör, en tallrik fil eller yoghurt med blåbär och nötter (mandel, hasselnöt, valnöt), ett ägg och lite parmaskinka eller salami.
 
Till lunch äter jag kött eller fisk, någon god fet sås som bearnaise eller aioli, samt nu senast har detblivit mycket färsk bladspenat och tomater, samt vatten till.
 
PÅ kvällen efter träning dricker jag en dos EAA (10g pulver med smak av vattenmelon uppblandat i 300-400 ml vatten), keso blandat med kvarg och vaniljpulver, samt tillsatt innehållet från en kapsel magnesium och en kapsel krom, samt lite blåbär =) Till det så blir det några ostskivor (gréveost) med smör mellan.
 
Om jag tränar sent, så äter jag lite yoghurt och ost med smör/någon tårtbit skrattande kon/en babybel ost samt lite skinka eller salami, ev ett ägg minst 2 timmar innan träning. Och sedan någon återhämtning efter träningen.
 
Keso- och kvargblandningen är superb!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0