Omcyklad och jämföra sig med andra...

Idag på morgonen, på min väg till jobbet, som jag cyklar som vanligt (var ju kanonväder idag - liksom igår, fast det var varmare igår =P) så blev jag omcyklad av tre cyklister, vroom vroom, zoom zoom....
 
Det känns ju inte kul att bli omcyklad i uppförsbacke eller längs med gamla E4:an, men det är ju inte mycket att göra då jag inte vet vilken träningsdos de ligger på och när de har racercyklar eller nyare cyklar än min (och det är många som har nyare cyklar än mig, min är ju min mors begagnade moutainbike, typ minst 15 år gammal)!
 
Och jag tränar väl mer och hårdare än dom, med andra sorters träning, strakare muskler, tar ut mina lårmuskler till bristningsgränsen, pinar lår och rumpa extremt, äter troligen mindre andel kolhydrater än dom, osv.
 
Jag vet sen GMU-tiden och sen tidigare att man inte kan jämföra sig med andra, och att det bara är sig själv man kan jämföra sig med. Att man intemår bra av att jämföra sin prestation med andra. Då jag gör på mitt sätt, tränar på mitt sätt, har mina egna mål och krav på mig själv.
 
Visst i tävlingar kan man jämföra sig med andra, men jag utför ju denna aktivitet utifrån mina förutsättningar och då andra har andra förutsättningar och upplägg så är det svårt att jämföra sig med det.
 
Jag har ju ingen aning heller hur långt de cyklat, var de startade ifrån osv.
 
Men det är jobbigt att bli omcyklad.
Så därför så brukar jag starta 5-7 minuter tidigare än jag gjorde idag (6:22), och jag var medveten om att jag troligen skulle bli omcyklad. Så för att slippa ha något sällskap därute på vägen så brukar jag starat 6:15.
 
Men ibland är man trött...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0