Semester - jobb tider - träning - kost

Mycket händer i kroppen och med kroppen när man kommer tillbaka till jobbet efter semestern.
 
Jag märkte ju att under mina tre semesterveckor så hade jag gått ner 2 kg. Och det tror jag berodde mycket på att jag mådde bra, tog dagen som den kom, gjorde saker som jag trivdes med och tyckte var roliga. Umgicks med släkt och vänner och njöt av sol och mat. Visst så genomförde jag O-ringen en vecka, men sista veckan tog jag det bara lugnt, solade och badade och var ute och promenerade några timmar per dag. Ingen stress, inga måsten, bara lugn och ro.
 
Sedan kommer man tillbaka till jobbet, tidiga morgnar, stressfaktorer, måste planera. Inte kunna ta dagen somd en kommer och göra saker man tycker är roliga och trivs med.
 
Försöka komma in i rutiner igen. Äter för mycket mat i förhållande till hur mycket man rör på sig.
 
När jag var ledig åt jag frukost lunch och middag, men kanske inte så mycket varje gång, och hade mer koll på maten då än jag har nu. Lagad mat till varje måltid. Nu är det mikromat, visst har jag lagat den själv, men det blir inte samma sak.
 
Att ta det lugnt och skönt och vara avslappnad och göra det man trivs med gör under för kroppen.
 
Denna senaste veckan har jag börjat med lite dåliga vanor, dricker alldeles för mycket kaffe, börjat äta för mycket frukt, och för hög andel kolisar helt enkelt.
 
Så hädanefter så måste jag gå tillbaka till mina semestermatvanor, dvs skära ner på kolisarna, skippa frukten, bara äta bär (blåbär, svartvinbär) och grönsaker, dricka mer vatten, minska lite på mjölksockret.
 
Och börja träna mer styrka, inte bara kondition som det blivit på senaste tiden.
 
Jag fokuserar mycket på varierad träning, och nu måste jag få in lite Pump-pass, GRIT strength och kettlebells/training.
 
Cyklar ju fortfarande till och från jobbet, i stort sett varje dag, kör GRIT cardio och backintervaller.
 
Det är detta jag menar med en stressfaktor, vad och hur ska man träna....
 
Känns som jag minskat min muskelmassa...
 
Måste nog öka mitt fettintag, har ett bra proteinintag, och skära ner på mjöl- och fruktsocker.
 
Sen så ska vi se vart det slutar... =)
 
Skulle vara kul att få testa min kondition och se hur bra den är, skulle faktiskt vara intressant att göra ett Beep-test nu =P, fast det blir väl en test nästa helg med Duathlon med start och mål i Iggesund, dvs en triathlon utan simning=en duathlon (cykel 25km + löpning 5km) Ujujuj, fast de går nog bra de =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0