Senaste nytt!

Då har helgen gått då, och mycket med den.
Mest träning och minst kolhydrater.
I lördags var jag på skjutbanan och övade skjutprov för skjutfärdighet med AK4:a inom hemvärnet. Fyra liggande serier på halvfigur på 100 m, en serie är 3 skott på 12 sekunder, spridning på mål max 15cm, utgående från stående position - ner till liggande. Sedan 4 serier knästående, 1 serie = 3 skott inom en tidsram på 15 sek, spridning på mål max 20 cm, från stående ner till knästående när tidtagningen startar. Och det finns gott om tid att få iväg dom, ändå stressar man väg varje skott =(
Sist men inte minst så var det stående skytte från 20m, Från bortvänd från mål ska man snurra runt, skjuta 2 jaktskott i varje helfigur (tre stycken, träff i helfigur räknas som godkänt) sedan byte av magasin och sedan göra om samma igen, dvs 2 jaktskott i trehelfigurer. Och detta ska göras inom tidsramen 18 sek.
Jag klarade detta sista moment på tredje försöket, med 2 sekunders marginal!! Så de kändes gött, då vet man iaf att man kan klara det, om allt stämmer, varje liten detalj =)
 
Resten av dagen vilade jag, handlade när det kom en regnskur, himlen öppnade sig typ. Var sugen på något sött, munkar speciellt, så köpte 3 minimunkar på ICA Maxi. Det var gott det. Ibland så får man, iaf när man är vid den tidpunkten i månaden ;)
 
Var ute en sväng i skogen med ena kissekatten, cirka 40 min.
 
Sedan bar det iväg till Hedebacken och backintervallerna för denna veckan. Det var en fin och varm augustikväll, solen sken och det var perfekt väder för att ta ut sig lite i slalombacken. Denna lördag körde jag tre omgångar, dvs springa en stolpe i liftspåret, vila 20-30 sek, springa upp till nästa, vila 20-30sek, osv. Blir totalt 4 sträckor på en omgång. Och jag gjorde som så att om det tog 30s att springa en sträcka - så vilade jag 20s, det vill säga jag vilade mellan varje sträcka 10s mindre än vad det tagit att springa. På så sätt så blir det ganska tajt emellan och bra konidtionsträning.
Det tar ju som fan, men det är ju så skönt när man är klar.
 
Igår, söndag, så var jag ute med andra katten en sväng, typ 1 timme, plockade blåbär under tiden. Innan dess så hade jag varit ute och plockat typ 0,5 liter blåbär på ingen stund alls. I skogen närmast där jag bor finns det så mycket blåbär så det räcker o blir över, man går ut cirka 3 meter i skogen till stigen, så finns de överallt. Och stora är det också, så man kan vara selektiv när man plockar. Det är lyx!! Fick ihop 750 ml blåbär igår =) mumsfilibabba...
 
Sen så var jag iväg och körde ett pass BodyPump, det var länge sedan sist, och välbehövligt. Lassade på¨vikter i allt utom ben och utfall, och det var kämpigt men roligt att få använda musklerna lite för en gångs skull =)
Vid utfallslåten så var det mycket mjölksyra imusklerna, och det gjorde skitont, var pissjobbigt!! Men det var det värt. Det ska ju kännas lite också =P
 
Nu förtiden har jag gått ner till att bara äta kolhydrater från sallad, tomater, paprika, blomkål, broccoli, lök, äpplen (för tillfället), avokado och mjölkprodukter, samt blåbär så klart =D
Sedan satsar jag på att ätra, och klarar av att få i mig 2g protein/ kg kroppsvikt/ dag, det blir i genomsnitt 130g protein per dag. Med hjälp av min dos EAA (10g ger 20g protein) som återhämtning så klarar jag det galant.
 
Hade en idé om att köra en kostvariant som jag kallar den: "Ko-kost", dvs bara äta mat som kommer från kossan - mjölk, fil, yoghurt, nötkött, ost, smör, grädde.
 
Men sen så kom det till blåbär, ägg och bacon. Men det var en fin idé =)
 
Idag känns det i kroppen att man äter så pass lite kolhydrater, och att den mesta energin kommer från protein och fett. Kroppen känns mör och mjölksyran kommer ju snabbt, speciellt imorse när jag cyklade mina 1,5 mil till jobbet. dEt var trögt....
Men det är bara att kämpa. Det ger ju resultat, det är skönt, det syns verkligen att kroppen omformas och blir smalare och mer definierad!!! Nackdelen är väl att man snart komme rlukta lite illa =/
'
Men, jag ä glad, jag mår bra och livet fungerar!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0