Använda mina kunskaper för att lyckas förändra

Denna vecka har jag varit lite av en gottegris, Fettisdagen och pannkakans dag inträffade i tisdags, och sen dess så har det i torsdags blivit en hallonpaj (utan vaniljsås), i lördags smällde jag i mig två stycken vaniljsemlor - hur goda som helst, och idag 8söndag) så avsllutade jag min "onyttiga" vecka med en äppelpaj med vaniljsås.
 
På det har det inte blitt så mycket träning denna vecka, bara måndag, tisdag och onsdag. På tordagen fikade jag med F (en värdefull kväll med en trevlig kille, och denna kväll på waynes så snackade vi och ville inte sluta, kändes bra i kroppen), på fredagen var jag borta i stockholm hela dagen och åt en Pasta Carbonara på Vapiano, Stureplan =) Äter inte pasta nån annan stans än på vapiano när man väl börjat så kommer inte pastan vara lika god nån annanstans, man har satt ribban högt =D
Sedan så har jag haft känningar i halsen, att det inte är 100%-igt så därför blev det ingen träning idag heller, bara lite ryggövningar, en långpromenad, lite situps och tricepspress hemma.
 
Har läst lite och kommit underfund med vad jag ska göra för att få de resultat jag vill ha.
Efter denna vecka så blir det nu till att tänka på hur stora portioner jag tar, protein och grönsaksmängd stora som en knytnäve respektive, och en knäckebrödsskiva till det, till lunch och middag.
Att jag ska sluta äta efter det och inte ta en till brödbit... Jag måste få karaktär och inse att jag måste förändra något för att jag ska kunna se förändring i andra områden.
Frukost och mellanmål ändrar jag inte, de funkar bra. Utan storleken på portionerna till lunch o middag är det som måste förändras.
Samt att när jag känner ett sug efter något annat så måste jhag dricka vatten, och jag ska börja dricka mer vatten under dagen så mättnadskänslan sitter i längre och suget efter något annat dämpas.
 
Det är nu min plan, med start denna eftermiddag och fortsatt framåt.
Dricka vatten, kontinuerligt, för jag vet ju att dricker man vatten blir man inte lika hungrig, och vatten mättar också..
Jag tar min kunskap om mat och kost och vätska och träning och implemeterar det.
Jag vet ju allt detta redan, bara att jag fyskat, varit lat och tagit lite genvägar.
 
Men vill man se resultat, och vet att man inte kan öka sin träningshalt, om man redan tränar 6-7 gånger i veckan, varierat, så måste förändringen ske i maten och förhållandet till mat.
 
Det jag tänkt och lägga in i min träning, men som ej blivit av än, är konditionsträning och intervallträning, kanske börja simma igen, stärka min rygg med simning och förbättra konditionen.
 
Wish me luck, I'll need it !!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0