En insikt och mina kunskaper kring mat och träning...

Nu har jag kommit till ett läge i min träning där jag insett att jag måste förändra något för att minska min midja, dvs antingen måste jag öka min träningsdos eller variera den mer eller så måste jag minska mitt näringsintag, dvs äta mindre måltider, inte färre men mindre.
Just nu äter jag frukost, lunch och middag. Däremellan äter jag mellanmål/frukt/snacks (nötter o russin) var tredje timma för att hålla blodsockernivån i schack. Och även för att få ett jämnt näringsintag.
Jag vet att när kroppen bygger muskler så bör man äta mer, men vill man även gå ner i vikt så är det för mig nu enklaste sättet att förändra genom att äta mindre portioner, speciellt till lunch och middag.
Frukosten ändrar jag inte då den är dagens viktigaste måltid!!
 
Idag blir en dag då jag får ta avsteg från min kost (jag äter normalt inte vetemjöl eller saker innehållande socker) då det både är fettisdag och pannkakans dag. Visst går det att göra pannkakor utan vetemjöl, men..... de blir ju inte samma sak.
Så idag blir det pannkakor o glass på kvällen efter träningen (kanske ska ta o inhandla pulver för proteinpannkakor =P), samt en eller två semlor med varm mjölk - mumma =)
 
Ibland får man synda. Sen blir det att gå tillbaka till min kost igen.
 
Min mat idag:
Frukost: Havre&råggrynsgröt med lingonsylt, kokt ägg, ett glas lantmjölk med naturlig fetthalt samt en liten espresso (kapselmaskinespresso)
Mellanmål 1: Avokado och kiwi
Lunch: Stekt laxfilé, broccoli, fryst hackad spenat
Mellanmål 2: Banan och nötter med russin
Innan träning mat: En tallrik fil med kokosflingor, krossade linfrön och russin
Efter träning mat: Kesella 10%-ig blandat med Female Recovery pulver
Middag: Pannkaka med melonglass och en semla.
 
Som ni förstår så äter jag en hel del, så att dra ner på portionsstorleken vid lunch och middag är inte helt omöjligt. Viktigaste när man tränar är att orka träna hela passet, att inte svimma, och då är det viktigt att få i sig något tidigast 2 timmar innan träning. Samt att få i sig något inom 45 minuter efter man tränat.
 
Sedan så bygger kroppen muskler under sömnen, återhämtning och vila och uppbyggnad. Under träning så bryts musklefibrerna ner, och för att få stopp på nedbrytningen och få bort stressen i kroppen ska man andas ner  ( komma snabbt ner i vilopuls) fylla på med energi i form av mat.
 
Så ikväll blir det ett pass Sh' Bam, var ett tag sen sist, men ska bli kul o dansa o släppa loss igen, få lite konditionsträning =)
 
Hoppas ni får en bra dag!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0