Tränings(s)vett

Japp, mitt inne i februari och veckorna går i rasande fart.
Förra veckan blev det mest träna hemma med fantastiska pass från P90X.
Vill man göra något som känns och som känns rejält så är Yoga X passet ett Yogapass utöver det vanliga. Tänk 1h30min yoga i olika positioner som man inte visste att ens kropp behärskade. Visst är det vingligt och svårt i början, men ge det flera gånger. Jag blev fast efter första gången, för dagen efter så märkte jag vilken träningsvärk det gav, Sweet :) Så jag ska försöka köra Yoga X iaf en gång i veckan.
 
Har även testat ett nytt pass som en på gymmet där jag tränar (Linus Johansson, fyi) utvecklat tillsammans med hon som ligger bakom AfroPowerdance (Cecilia Gustafsson), hon kommer från Järvsö btw.
Passet heter Soma Move och är cirka 30minuter långt och görs i ett flöde. Jag kan säga att man svettas mycket av det passet och det är jobbigt som tusan, men roligt och annorlunda och liksom Yoga X totalt uttömmande, och välbehövligt för alla kroppar.
Det jag tänker på är just smidigheten som båda passen ger, styrka och smidighet.
 
Får ni chansen att testa Soma så gör det!!! Rekommenderas!!
Körde det första gången på BollnäsEss i oktober, och nu senaste på hemmagymmet i Hudiksvall i början av januari.
 
En grej till som jag skulle vilja köra mer av är CrossFit, sjukt jobbigt men sjukt kul. Får väl testa GRIT när de passen komme rpå gymmet i mars, 30min pass är bra, för då kan man ta ut sig totalt och sedan vara nöjd =)
 
I motsats till förra veckan så blir det till o träna pass på gymmet, började igår med BodyPump (skönt att köra något man känner sig hemma med och där man kan alla röröelser) har kört en del Kettlebellspass, men efter min olycka med att ha fått ett 10kg klot i huvudet är det inte riktigt lika kul längre.
 
Det går väl i omgångar det där. Det som är bra med Kettlebells är att mina underarmar blir större och starkare, och de underarmarna har jag saknat. Samt att man får upp pulsen på ett helt annat sätt genom att aktivera fler muskler i en rörelse!!
 
Så i veckan blir det CXworx (också det ett superbt core pass), 2 st pass Func Gym Training - med träningsband (likt TRX) men ett koncept utvecklat av Linus J, kanske nåt kettlebells pass eller pump-pass.
 
Ha en bra vecka allihopa!!! Och kom ihåg: Den bästa träningen är den som blir av =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0