Trött på att bli kritiserad för att vilja gå ner i vikt!!!

Jag har tröttnat på att folk som inte förstår undrar varför jag vill bränna fett, varför jag "som redan är så smal" vill gå ner i vikt, varför jag som är så vältränad måste tänka på vad jag äter.
 
Jo, så här är det, till alla ni som kommenterar och undrar varför:
 
Bara för att ni tycker att jag är "smal" och vältränad och inte har så mycket extra fett på kroppen, ni jämför med er själva och andra överviktiga.
 
Det kanske är så att jag inte har nått min idealvikt, och att det lilla extra fett och fluff jag har är för mycket i mina ögon. Just nu väger jag 67 kg, det är i MINA ögon för mycket, och min idealvikt som jag vill nå och stanna vid är 64 kg. Där har jag legat, och jag vet att det krävs ARBETE för att nå dit, och jag mådde bra i den kroppen.
 
Tänk på att när ni kommenterar något så är det aldrig enkelt, det handlar inte om att andra tycker att jag är fin och frisk och hälsosam, utan det handlar om vad jag själv tycker.
 
Det är mitt liv och min kropp, och jag vet vad jag mår bäst av.
 
Jag försöker inte uppfylla nån annans önskningar eller mål, utan det är mina.
Och mitt mål är att minska 3-4kg i nettovikt, öka fettförbränningen och få mer framträdande muskler. Öka muskelmassan och bli starkare.
 
Och för att nå dit så måste jag minska mina portioner jag äter till lunch och middag, äta mina mellanmål och på så sätt bränna bort fett.
 
Jag har tröttnat på att bara för att man ser fit och tränad ut så syns det som dumt och onödigt i mångas ögon att man vill gå ner ännu mer i vikt.
 
Varför ska det bara vara rejält överviktiga som "har rätt" att gå ner i vikt, snacka om fettförbränning osv???
 
Så tänk efter före ni kommenterar. Jag och många med mig som har samma syn blir ständigt kritiserade för vi vill gå ner i vikt, och minska fettet. Varför???
 
Gör något åt det fett ni som kritiserar har istället, förändra ert liv istället för att "tänka" på någon annan och vad den äter eller gör för att må bra. Se över era liv istället för att kritisera andra. Är ni nöjda så fine, men kom inte och säg att "men du som redan är så smal, du behöver ju inte bränna fett"
 
FÖR DET HAR DU INGET MED ATT GÖRA, VARFÖR JAG GÖR DET JAG GÖR!!
 
Det är mitt liv, och jag gör det som är bra för mig och som jag mår bra av.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0