Att cykla 15 km

Idag blev det rekordfart och rekordtid till jobbet, avklarade mina 15 km på 38 min blankt!!
Det tack vare bra väder: blå himmel och sol, och lite lätt vind. Samt att jag igår pumpade däcken på cykeln, så när jag imorse satte mig upp och började trampa så kändes det som en helt ny cykel. Det leder till att det krävs mindre tramptag för att rulla samma sträcka =) Men mina lår var som cement, och mjölksyran satte in ganska fort. 
 
Sov riktigt bra inatt och vaknade innan klockan ringde, blev så där skönt trött igår som man blir efter att ha tränat. Körde ett pass GRIT® Strength igår som sagt, och det är lika skönt varje gång att inte riktigt orka, pressa soig själv till att orka. När musklerna skriker och underarmarna och händerna kämpar för att hålla kvar stången, när hela kroppen är helt jävla slut. Så cyklar man hem och myse rmed katterna och duschar och käkar mat.
 
Sen så sover man gött på det =)
 
Så vi får se vad cykelhastigheten blir på hemvägen i eftermiddag. Hoppas på lugna vindar.
 
Dagens frukost:
1 kopp kaffe med cocosfett och en bit smör
1 smoothie: 3 matskedar turkisk yoghurt, lite grädde (40%),en skvätt mjölk (gammaldags, mellan 3,8-4,2%), en handfull frysta blåbär (Polaricas Kravmärkta, svenska). Mixa ihop allt o drick - håller sig mätt på länge.
1 kokt ägg
 
Lunchen kommer innehålla:
3 små korvar, 72% kötthalt (Lithells special)
1 mozzarella ost
Lite svensk kruksallat och miniplommontomater från Spanien.
Samt en klick bearnaisesås (Lohmanders)
 
Vill egentligen inte köpa färdig bearnaise sås, men har hittat den minst dåliga varianten.
 
Gjorde i förra veckan (eller för två veckor sen) egen aioli, och när det är så enkelt att göra så komme rjag nog göra det oftar. Tog dock i lite för mycket dijonsenap, och blev en stark aioli med mycket vitlök. Men det var gott och superenkelt. Kan rekommenderas!!
 
Så, nu jobbar jag min sista dag innan semestern.
Lycka till med träningen!!
Syns =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0