Första dagen avklarad (snart iaf)

Ja, nu sitter jag här och skriver, för att jag är sjukt fascinerad över det som hände rmed min kropp just nu.
Jag trodde inte det skulle kännas så här av att ta bort alla kolhydrater, jag är imponerad och fascinerad, och komme rkanske köra en vecka till av fakiren, om jaginte blir helt uttråkad av maten ;)
 
Jo, jag åt ju lunch som sagt, och sedan dess har jag inte ätit något. Drack 5dl EAA när jag cyklat hem direkt efter BodyPump-passet, men hade egentligen inget behov av det. Det kändes bara bra att fylla på med aminosyror efter ett styrkepass!!
 
Jag har druckit väldigt mycket vatten, och det är nog behövligt! För jag har känt mig låg och i behov av uppfriskande dryck!
 
Det mest fascinerande och fantastiska är ju att jag i några år nu har kört lchf, med olika mängder kolhydrater, men inte upplevt denna effekt.
 
Jag kom hem vid fem-tiden efter att ha cyklat 1,5mil hem, jag drack vatten och sedan åkte iväg och tränade BodyPump. Jag kände att jag orkade bra genom hela passet och det mest facinerande är att jag inte blev hungrig efteråt!!!
Det är faktiskt en helt otrolig känsla och upplevelse jag aldrig tidigare erfarit, att inte bli hungrig efter ett så pass ansträngande träningspass. Bara oerhört törstig =)
 
Och jag kände mig ju fortfarande mätt vid klockan fem, när jag kom hem. Kände liksom ingen vilja att äta. Det gör jag inte nu heller. Är bara törstig!
 
Tror att det kommer hända mycket med min kropp, mycket bra saker. OCh jag tror kroppen kommer må bra av 1-2 veckor av fakirkost, även kallad nchf (no carb high fat) och så en del protein då!
Kroppen kommer in i ketos och musklerna kommer framträda mer. tror niog att det var just denna kostomläggning som jag behövde för att något ska hända, fettdrift is the shit!!
 
Det blev även automatiskt så att jag nu plötsligt även kör periodisk fasta, typ 18:6, för ska jag äta enbart när kroppen säger att den är hungrig så blir det ju ett fastefönster på 17-18 timmar, varav jag sover 6-7 timmar av dessa!
 
Äta frukost vid 5:30 och lunch vid 11:30. Och sedan bara dricka vatten, te och kaffe emellan!!
 
Det är mina erfarenheter och upptäckter efter första dagen med 0% kolhydrater i kosten! Och det är en häftig och underbar upplevelse. Kroppen reagerar ju meddetsamma!! Härligt!!
 
Så, nu är jag redo för tisdagen, så lite te och sedan sömn på detta!
 
'Night :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0