When everything begins to add up in life

Detta år har varit omtumlande, men 2013 har i stort varit ett jävla bra år.
 
Jag har mått skitdåligt, men har även mått skitbra. Och det är de skitbra delarna som gjort att detta år är det bästa på länge!!!
Jag har fått vara frisk.
Upplevt nya saker, fått en ny fritidssysselsättning i Järvsö som jag tycker är skitkul och som jag vet jag komemr fortsätta med. Även om jag gjort illa mig rejält så har jag kommit igen och tänker satsa på att bli görbra!!
 
I am a broken rider!!
 
Hemvärnet och Nationella skyddsstyrkorna är en del av Försvarsmakten som jag trivs så oerhört bra i, och speciellt min pluton i Hudiksvall. Övningarna och gemenskapen ger mig den energikick jag behöver. Samtidigt som jag på en gång får bekräftelse på att jag är bra på det jag gör och bidrar till gruppens och plutonens framgångar!!
Jag kände ju det redan under GMUn att jag hörde hemma i försvaret, och det är även där malla mina goda egenskaper kommer fram! (även om man ibland inför ett nattpatrullskift är trött, kall och seg) Men man går upp och man gör sitt jobb!! Man är ju där för att man vill =)
 
En till erfarenhet som jag fått under detta år är hur bra man kan må om man tar dagen som den kommer, lever i nuet, idag och främst tänker på att må så bra som möjligt här och nu. När man inte funderar så mycket på framtiden utan lever där man kan leva. Och mår bra just här och nu.
När man fokuserar på det och njuter av stunden så mår kroppen och jag själv så underbart bra.
När man är närvarande i nuet och njuter av stunden, tar vara på tiden och bara är här och nu.
Det har lett till att jag nu vet hur bra jag kan ha det, som jag inte vetat förrän jag upplevde saker iår. Vet man hur bra man kan ha det, och att man är värd att ha det så bra. Att det verkligen går att få det så bra. Ja, då vill man inte ha mindre, och jag kommer aldrig nöja mig med mindre än det bästa!
 
Jag har upplevt saker som jag inte trodde jag skulle uppleva, och har mått så oerhört bra av det. Mycket med att man har gjort saker av ömsesidiga orsaker och att allt har varit klart och tydligt. Bara kunnat njuta, må bra och få det bästa av vad livet kan erbjuda, och få se att det man haft tidigare inte varit bra, utan att se och uppleva hur fantastiskt bra det kan vara :)
 
Att bara göra det man vill, och inte tvingas till att göra något man inte vill. Att göra det som känns bra och njuta av att allt bara är underbart ;)
 
Det har gjort att jag mår bra, tagit dagen som det kommer och leva här och nu. Sitta och gosa med katterna på morgonen, ingen stress. Umgås med min katter på kvällarna och mysa med dom, leka med dom och vara lika mycket inuet som katterna är!!
 
Vi borde lära mer av djuren, helt klart, de vet hur man bäst njuter av livet.
 
Det är meningen med livet!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0